Dag ett! Den 7e januari

Dagen börjar inte bra! "Försov" mig. Inte för att jag hade någon direkt tid att passa, men hade velat ha mer pluggtid på mig till min deadline. Planen var att gå upp vid sju, men masade mig snarare upp vid nio-tiden. Lyckades väl i alla fall med att få åtta timmars sömn. Och det är ju bra. Hjälper kroppen också att stabilisera sin vikt. Jag vägde mig idag igen.

Vikt: 58.4 kg. Så har "gått ner" 0.3 kg :p Haha tro nu inte att jag faktiskt är så korkad att jag tror att det är riktig viktnedgång ;) Men det kan vara bra att lära sig hur sin kropp fungerar. Egentligen är det ju den vägningen som sker om cirka en vecka som är den riktigt intressanta. Men jag vill bara visa hur kroppen kan bete sig även om den faktiskt inte har gått ner i vikt. Det är därför det är så viktigt att inte lita blint på vågen utan även mäta runt några specifika delar på kroppen.


Det är mest den där lilla kulan fram till på magen som jag vill ha bort (naturligtvis det svåraste området, men men).


Frukosten blev fortfarande sen, men lite tidigare än igår.

Frukost Klockan 10:00
En portion havre- & quinoagröt med jordgubbar och blåbär. Ett knäckebröd med tre skivor kalkon och två skivor tomat. Två glas citronvatten.



Gillar verkligen den här gröten måste jag säga. Den är mycket "smidigare" i konsistensen. Quinoa gillar jag rent allmänt också på grund av sin naturligt höga halt av proteiner. Om ni är sugna på att prova det själva så är gröten både ekologiskt och krav-märkt. Märket heter Frebaco.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0