Den 8e jan - Middag och Fredagsmys

Middagen idag blev lite rester från i onsdags. Rester kan vara livräddaren ibland! Dagar som man inte annars orkar eller ha tid att laga mat. Därför brukar jag rätt ofta göra storkok och dylikt. Naturligtvis får man ju räkna med att maten förlorar en del av sin näring då den måste värmas upp ännu en gång utöver tillagningstillfället. Dock anser jag detta vara att föredra framför de andra alternativen - att köpa någon färdigrätt, halvfabrikat eller att inte äta alls. Inga bra alternativ :p Med den tidspressen som jag lever under så älskar jag helt enkelt storkok :D

Middag Klockan 18:00
En skål med paneng (thailändsk kycklinggryta med röd curry och kokosmjölk) och gul och röd paprika. Till detta en lika stor skål med ärtor och minimorötter. Tre glas citronvatten. Dirket efter middagen tog jag även ett halvt glas (ca  1 dl) naturell yoghurt (0,5 % fetthalt).



Morötter är rika på karoten som bl a förebygger försämrad syn och hjärt-kärlsjukdomar.

Nu är det dags för fredagsmys!

Kvällsfika Klockan 19:00
En liten bit (10g) mörk choklad (70 %) med mint. En kopp grönt te.



Det är viktigt att unna sig saker, men om man nu ändå gillar de "nyttigare" alternativen kan man ju välja dem :) Mörk choklad förbättrar cirkulationen, förebygger hjärt- och kärlsjukdomar och innehåller antioxidanter, vitaminer och mineraler. Så välj gärna choklad med minst 70 % kakao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0