Den 7e januari - Seeeen middag!

Okej! Måste säga att detta är inte något som brukar förekomma! Middagen blev otroligt sen då jag satt alldeles för länge på bibblan idag. Trodde verkligen inte att jag skulle sitta så länge, men men.

Middag Klockan 21:40

Ugnstekt pangasius-ryggfilé med röd paprika, zucchini, rödlök och vitlök. Några bitar fetaost. Efter fisken tog jag även ett halvt glas naturell yoghurt (0,5 % fetthalt). Tre glas citronvatten.

En väldigt enkel, god och nyttig rätt som man kan slänga på lite vad man känner för. Jag smörjer bara en ugnsfast portionsform med lite olivolja och en pressad vitlöksklyfta. Sedan lägger jag i fiskfilén, kryddar med salt och vitpeppar, strör över önskade hackade grönsaker och sätter in i ugnen på 200 grader i ca 20-25 min. Färdigt!

 

Om ni undrar varför jag tar lite naturell yoghurt efter måltiden så är det nästan något utav en vana som jag har börjat med. Inbillar mig att min mage lugnar ner sig lite, eller något :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0