Detox

Idag har jag börjat med en detoxkur. Detox har ju blivit otroligt populärt de senaste åren och görs för att driva ut olika slaggprodukter ur kroppen och helt enkelt känna sig lite friskare och fräschare. Vet inte hur bra sådana kurer fungerar, men eftersom jag fått det gratis ifrån min mamma så kan jag lika gärna prova :) Produkten heter Kuren och pågår i tio dagar. Finns både i flytande- och i tablettform (jag kör på det sistnämnda.

Viktigast att tänka på under en detox är att dricka rikligt med vatten (ca 2 liter per dag) samt att inte träna för hårt under de första dagarna. För att få ut så mycket som möjligt av en detoxkur bör man försöka att äta så nyttigt som det går. Jag är rätt nöjd med hur jag äter så kommer inte ändra något markant i min kost under denna perioden. Finns dock detoxer som fungerar mer som fastor, men jag är lite emot det. Jag vill kunna äta under tiden och det tänker jag göra oxå. Man ka oxå detoxa sig utan speciella produkter utan helt enkelt bara lägga om sin kost (mer info kan ni googla fram).  Mina tabletter innehåller örter som björkblad och björkbark, fläder, fänkål, stor kardborre, älggräs och styvmorsviol som ska stödja urinvägarnas funktion. Tarmfunktionen får stöd av bland annat kronärtskocka, katrinplommon och inulin från endivens rot. Inulin har en viktig indirekt verkan på tarmpassagen, eftersom det tillhör gruppen kostfibrer. Naturligt förekommande mjölksyrabakterier i tarmen använder också inulin som näring för sin tillväxt. En tarmflora där mjölksyrabakterier dominerar är viktig för att tarmen ska kunna arbeta på bästa sätt. Jag ska hålla er uppdaterade om hur det går med det hela :)


Kommentarer
Postat av: Andrea

Trevlig blogg du har! Jag fr mycket inspiration till nyttig mat här och det är ju alltid trevligt :)



Just nu lottar jag förresten ut två burkar Diet Fuel på mig blogg, Diet Fuel är ett kosttillskott som hjälper dig tappa kilon utan att minska muskelmassan. Titta gärna in om det är något du skulle vara intresserad av. Det är inte många tävlande än så länge så vinstchansen är stor :)



Här hittar du tävlingen: http://andreahansson.blogg.se/2010/may/utkast-maj-23-2010.html



Lottar även ut ett halsband om det skulle vara av intresse! http://andreahansson.blogg.se/2010/may/tavling.html



Ha en bra dag!

2010-05-24 @ 08:36:00
URL: http://andreahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0