Middag - Den 13e jan

Aaaah vad jag hade längtat efter middag!!! Har ätit alldeles för lite i jämförelse till energi jag gjort mig av med via träning. Mycket dåligt av mig, men ibland är jag dålig på att planera. Planering är A och O. Det var gott med mat nu vill jag lova!

Middag Klockan 19:00

Lergryta: Kyckling, potatis, morötter, majs, lök + massa goda kryddor. Till det en kall tandoorisås gjord på turkiskyoghurt (10 % fetthalt), lime och tandoorikrydda. Lite baby baldspenat och röd paprika vid sidan. Tre glas citronvatten.


 

Ser nu att kycklingen ser lite bränd ut på första bilden :p Ville bara säga att den inte var det utan det är bara marineringen som är väldigt mörk.

Lergryta är en väldigt bra och fiffig grej som gör att man kan laga både köttet, potatisen, grönsakerna, och ibland såsen, tillsammans. Man slänger ihop allt - vilket går jättesnabbt - och så in med det i ugnen i 1-2h, sen är det färdigt! Och det blir lika supergott varje gång. Dessutom är det nyttigt då man inte behöver använda sig av något fett alls.


Kommentarer
Postat av: M

Den ser helt underbart smaskig ut. Hade jag varit i Växjö hade jag sprungit till dig ; )

2010-01-13 @ 21:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0